משלוחים חינם בקנייה מעל 249 ש”ח

חלבונים

תוכן, מידע ומעטפת תזונתית לספורטאים

מהם חלבונים?
חלבונים הם תרכובות אורגניות המרכיבות כ-50% ממסת הגוף היבש של האדם. בנוסף לפחמימות ולשומנים, הם מרכיבים את שלושת אבות המזון העיקריים המצויים במזונות ובמשקאות.

החלבון עשוי מ-22 אבני בניין בסיסיות הנקראות חומצות אמינו. מכיוון שאנו לא אוגרים חומצות אמינו, הגוף שלנו מייצר אותן ב-2 דרכים שונות: או יצור מאפס, או על ידי שינוי אחרות. תשע חומצות אמינו הידועות בתור חומצות האמינו החיוניות, חייבות להגיע מהמזון.

הגוף שלנו זקוק לחלבון מהמזונות שאנו אוכלים כדי לבנות ולתחזק את העצמות, השרירים, העור ואת המערכת החיסונית.

הדרישה לחלבון לעוסקים בפעילות גופנית:
החלבון מסייע לשיפור רכיבי כוח ושיפור רכיבים אירוביים, צריכה לא מספקת תוביל לקטבוליזם (פירוק) של השריר, התאוששות איטית ולפציעות בטווח הרחוק.

הקצובה היומית הנדרשת לחלבון שנקבעה ע”י ארגון הבריאות העולמי נמצאת בטווח שבין 10% ל-35% מסך הערך הקלורי. כמו בפחמימות, לספורטאים נהוג להגדיר את הכמות הנדרשת בגרמים לכל ק”ג ממשקל הגוף ליום וגם כאן, אנו נדרשים להתאים את כמות החלבון בתזונה היומית שלנו בהתאם לאופי ענף הספורט, כמות האימונים ועצימותם.

כמות החלבון הנדרשת לאוכלוסייה הכללית הינה 0.8 גרם חלבון לק”ג משקל גוף ליום, לספורטאי סיבולת 1.2-2 גרם לק”ג ביום, וספורטאי התנגדות, כוח ופיתוח גוף וכוח 1.8-2.2 גרם חלבון לק”ג מסת גוף ליום.

עקרונות לאכילת חלבון:
חלוקת צריכת החלבון למנות של 20-40 גרם במשך היום כדי לשפר את היעילות בבניית השריר.

דגש על חלבון איכותי, לפחות 3 גרם מהחומצה האמינית לאוצין בכל מנה, בגלל תפקידה המרכזי בתהליך בניית השריר. חלון ההזדמנויות לבניית השריר מתייחס ליממה שלמה ולא מוגבל לשעה שאחרי האימון כפי היה נהוג לחשוב בעבר.

המדריכים המופיעים באתר הינם גנריים ומבוססים מחקרית. להתאמת התזונה המותאמת לצרכים האישיים שלכם אישית, צרו עמנו קשר