משלוחים חינם בקנייה מעל 249 ש”ח

על טריאתלון והגשמה עצמית

 

שנת 2022 בעולם הטריאתלון נפתחה עם ישראמן מדהים שהיה באילת.

ישראמן ממוקם בזמן מאוד מיוחד – מצד אחד הוא אירוע שמסכם את השנה שקדמה לו וניתן להפגין בו ביצועים שמשקפים שנה ארוכה של אימונים, ומצד שני הוא גם אירוע שממנו מתחילים לחשוב לגבי שנת התחרויות שמגיעה אחריו. בקיצור, זה אירוע שהוא גם סוף וגם התחלה.

אז הנה סיכום קצר לגבי התחרויות שנראות לי מרכזיות לשנת 2022 בענף הטריאתלון בארץ:

  1. 30/04 – הגליל מן – כי זה אחלה איפוס לקראת תחרויות הקיץ.
  2. 13/05 – GNFY – אירוע רכיבה מרשים בירושלים.
  3. 21/05 – טריאתלון תל-אביב – כי זאת תל אביב.
  4. 29/10 – טריאתלון גן שמואל – כי זה מסלול מהיר ובמקום נוח לרוב האנשים.
  5. 25/11 – איירון מן כינרת – כי זה אירוע ראשון של חברת איירון מן בארץ למרחק המלא.
  6. 02/12 – טריאתלון אילת – כי יש דיבור על הטריאתלון הזה.

כטריאתלט חשוב מאוד לעצור רגע ולתכנן את השנה שלך ולהחליט לאיזה תחרויות אתה הולך. חשוב לסמן לעצמך, איזה תחרויות הן תחרויות מטרה – זאת אומרת שאתה הולך לתת בהן ביצוע מפחיד, להתפוצץ; ואילו תחרויות הן למעשה אימון שבו אתה בעיקר רוצה להכין את עצמך לתחרות המטרה שלך.

עבורי השילוב בין שגרת האימונים התובענית והתחרויות לבין שאר החיים: עבודה, חברים, משפחה ומטרות אישיות (שזה כל מה שקשור בהגשמה העצמית שלי) הוא מאתגר מאוד, ולכן תכנון השנה בענף התחרותי הוא סופר חשוב. המטרה בעצם היא להציב לעצמך מטרות שלא יפגעו בחיים אותם אתה רוצה לחיות, ולא באלו שחיים יחד איתך.

התפיסה הזאת מונחת על ההנחה שהספורט עבורי הוא אמצעי שעוזר לי להעצים את עצמי בשאר תחומי החיים. אין בכוונתי לומר כי הספורט הוא “סתם” וכשלעצמו אין לו משמעות – ממש לא! הספורט הוא מדהים והוא בונה הרגלים כל כך חשובים (והוא כל כך כיף), אבל לדעתי הערך האמתי שלו זה שהוא מעין מקפצה לכל אחד ואחת לשאר תחומי החיים.

לא מזמן שוחחתי עם חבר קרוב והוא אמר לי: “תגיד, אתה גם מרגיש שככל שאתה הופך לספורטאי טוב יותר גם ככה אתה משתפר בקריירה שלך?” וזאת בדיוק הגישה. אבל להשתפר לא רק בקריירה אלא גם בשאר התחומים.

עוד דבר חשוב מאוד, הוא לראות שיש מי שצועד איתך בדרך הזאת. זו יכול/ה להיות בן/בת זוג, הורים, חברים קרובים, אחים, מנטור שמלווה אותך או כל אדם שאתה אוהב. חייב לדעתי להיות שם מישהו שרואה אותך. שרואה אותך מתאמן כל יום, קם מוקדם, יוצא לאימון גם כשאין כוח, כשקר, כשחם. שרואה אותך מוותר על דברים יום יומיים כדי לעמוד במטרה שלך. ואז אחרי כל העבודה הקשה הוא רואה אותך משיג אותה.

אריסטו (פילוסוף יווני) אמר שהאדם הוא “בעל חיים חברתי”. הכוונה שלו היתה שמשמעות האדם נובעת מתוך הסביבה החברתית בה הוא חיי. לפי התפיסה הזאת המטרות שאנו מציבים לעצמינו קשורות באופן הדוק לסביבה בה אנו חיים. אנו מציבים לעצמינו מטרות שמתקשרות עם הסביבה ומה שייראה מרשים ביחס אליה. חישבו למשל לעשות תחרות איש ברזל שהתאמנתם עבורה קשה ולאורך זמן על אי בודד, לבד.. שאף אחד לא רואה אותכם.  מה הטעם בכך? אריסטו יגיד שאם יש אדם שרואה טעם בכך אז הוא לא אדם. הוא או חיה או אל.

מה שאני בא להגיד שלא פחות מלהשיג את המטרות שלנו בעולם הספורט חשוב שיהיו אנשים קרובים אלינו שיצעדו איתנו בדרך. שיהיו גאים בנו, שנוכל לתת להם השראה, שיראו את הדרך שאנחנו עוברים, את הקשיים שלנו, את הפחדים שלנו לאורך הדרך, את הרגעים שאנחנו נשברים ואת הניצחונות הקטנים שאנו חורטים בליבנו. זכרו גם שהצבת המטרות שלכם מגיעה מתוך הסביבה החברתית בה אתם חיים. לכן מקמו את עצמכם בין פרפרים, כדי שתוכלו להציב לעצמכם מטרות ראויות, ולעוף.

הדרך שלנו, והאנשים שמלווים אותנו בה, זה כל הסיפור.

נכתב ע”י אביעד טוויטו, טריאתלט ואיש ברזל

 

אביעד טוויטו
עבור לקטגוריה

פוסטים נוספים